Adresa není jen adresa

Když chce někdo podnikat, potřebuje pochopitelně i svoji firmu. A ta zase potřebuje své sídlo, protože nemůže existovat jenom tak ve vzduchoprázdnu. Každá firma musí mít svou adresu, na které působí, tedy svůj objekt. A to nejen pro práci jako takovou, která ji živí, ale třeba i pro styk s veřejností a s úřady, pro reprezentaci a podobně.

Každý, kdo podniká, tedy nějaké své sídlo má. A nejinak je tomu i u toho, kdo právě s podnikáním začíná, protože se bez sídla podnik ani úředně nezaregistruje. Ale není tu sídlo jako sídlo. A možná i vám už se někdy stalo, že jste nějakou firmu sice na její adrese hledali, ale nenašli. A nemuselo to být vůbec proto, že by se snad před vámi schovávala.

stůl v kanceláři

Firmy prostě nemají za své sídlo vždy jen místo, ve kterém skutečně vytvářejí to, co pak nabízejí. Mohou mít sídlo i jinde, a dokonce toto ani nemusí být až tak docela jejich. Prostě mají místo, kde jsou pro nás lidi, a takové místo může být klidně i na hony vzdálené od jejich reálného pracoviště.

Proč je tomu tak? Tedy proč si někteří podnikatelé pořizují takzvané virtuální sídlo Ostrava? Důvodů může být víc. Ale asi ten nejhlavnější bude reprezentace. Oč důvěryhodněji přece působí na lidi dokonalá budova na dokonalém místě s dobrou pověstí, než nějaká omšelá budova dejme tomu v průmyslové zóně, na zapadlém venkově a podobných nevalně vypadajících místech! A je jasné, že v dnešní době, kdy se svádí boj o každého zákazníka, to může být rozhodující faktor.

výšková budova

Důvodů může být ale pochopitelně i víc. Ale ať jsou jakékoliv, má to pro podnikatele smysl, mít své reprezentativní sídlo. A pokud si ho nemohou dovolit nebo toto není třeba ani k sehnání, dá se takto virtuálně zřídit i v cizím objektu. S tím, že tu člověku za úplatu přebírají, zpracovávají a přeposílají poštu či nabízejí další služby. A je na tom snad něco špatného, že chce někdy podnikatel mít lepší renomé, než by měl na své skutečné adrese?